krysiek1108 napisał(a):- Bardzo fajna i profesjonalnie wykonana "praca", nareszcie modele maja jakieś"zajęcie"nie tylko ładnie wyglądają na półce.Gdzieś czytałem o zaprzęgach w poręcz gdzie była mowa o specjalnym pasie w uprzęży który powodował że zewnętrzne konie miały łeb odgięty na zewnątrz, wydaje mi się jednak że dotyczyło to zaprzęgów wschodnich, może ktoś ma konkretniejsze informacje. Gratuluję znakomitego wykonania projektu.
Dziękuję.
Taka uprząż, jaką opisujesz jest charakterystyczna dla rosyjskiej trojki.
W kwadrydze, przy czterech koniach to nie zdaje egzaminu - tu konie muszą iść inaczej. Inny jest układ lejc. W trojce idą symetrycznie na boki od konia środkowego do koni zewnętrznych i łączą się z zewnętrznymi wodzami. W kwadrydze, żeby umożliwić płynną reakcję na skręt - lejce wewnętrzne trzech prawych koni idą do zewnętrznych wodzy lewego skrajnego, a lejce wewnętrzne trzech lewych koni idą do zewnętrznych wodzy prawego skrajnego konia. To będzie widać jak zrobię zdjęcia.
Innymi słowy w kwadrydze ściągnięcie lewych wodzy powoduje skręt w lewo skrajnego konia i jednoczesne zagarnięcie w lewo powzostałych. Analogicznie przy skręcie w prawo. W trojce mamy nieparzystą ilość koni i taki sprawny układ nie jest możliwy, zamiast tego koń sztucznie ma głowę lekko obróconą na zewnątrz żeby ułatwić reakcję na skręt.
Kusi mnie żeby kiedyś zrobić trojkę
Ostatnio edytowano 2 sty 2019, o 19:23 przez
Promm, łącznie edytowano 1 raz