Customy Promm

Czyli modele przemalowane lub przemodelowane przez nas.

Moderatorzy: Capricorn, CzekoladaRx, Fafii, Lila2006, Rarity

Re: Customy Promm

Postprzez Annn » 18 paź 2016, o 20:27

Wow......
http://annshorsepassion.blogspot.com - zapraszam na mojego bloga!
Avatar użytkownika
Annn
Znawca
 
Posty: 590
Dołączył(a): 3 gru 2015, o 17:26
Posiada modeli: 30

Re: Customy Promm

Postprzez Patrycja » 18 paź 2016, o 20:36

Super się zapowiada! Bardzo mi się podoba grzywa i ogon. Na prawdę kawał dobrej roboty. Przy połączeniu z szyją tylko lekko za ostro, ale to detale. Mi również coś nie gra z tylnymi nogami.I chyba wina nie tyle jest w kącie co w mięśniu uda. Inaczej wygląda przy wyprostowanej a inaczej przy zgiętej nodze. Chodzi o prawą stronę bo lewa jest w porządku. Dlatego jak zostawiłeś te "oryginalne" z Sama to może dlatego to wygląda nieco nienaturalnie. Mięśnie to trudna sprawa i nie czepiam się żeby nie było. Tak czy siak to na prawdę świetnie w całości wygląda ;) Bardzo jestem ciekawa całości na dioramie :D
Avatar użytkownika
Patrycja
Znawca
 
Posty: 713
Dołączył(a): 19 gru 2014, o 20:09
Lokalizacja: Toruń

Re: Customy Promm

Postprzez Aon-Adharcach » 18 paź 2016, o 20:52

Ogólnie nieźle, tylko prawa zadnia noga leży biomechanicznie... Udo zostało z nogi wyciągniętej w tył, a od kolana w dół noga szykuje się do wykopu, całość w ogóle niestety ze sobą nie gra. Koński aparat ruchowy (mięśnie i ścięgna, dokładniej) nie pozwalają na takie ułożenie nogi.
Wpisz w Google "horse kicking", zobaczysz sporo przykładów jak układają się nogi konia w takim ruchu.
Kilka przykładowych linków:
https://www.google.co.uk/imgres?imgurl= ... mrc&uact=8
https://www.google.co.uk/imgres?imgurl= ... mrc&uact=8
https://www.google.co.uk/imgres?imgurl= ... mrc&uact=8
https://www.google.co.uk/imgres?imgurl= ... mrc&uact=8
https://www.google.co.uk/imgres?imgurl= ... mrc&uact=8

Widzę też lekki zgrzyt w okolicach lewej kości ramieniowej - łokieć powinien być bardziej wyciągnięty do przodu (w stronę ziemi w tej pozie), bo widać, że tez został z oryginalnej rzeźby. Łopatka i ramię też wbrew pozorom są bardzo ruchome, trzeba pamiętać o zmianie ich ułożenia, jeśli zmieniamy pozycję całej kończyny. Tak samo w przypadku kończyny tylnej, całość się rusza, począwszy od biodra :)

Ogólnie zawsze dobrze jest mieć zdjęcia, na których warto się wzorować - najlepsi rysownicy i rzeźbiarze tak robią, bo to pozwala na najbardziej realistyczne efekty. Warto też studiować anatomię i biomechanikę koni, choćby przez oglądanie mnóstwa zdjęć i filmików, żeby oko wyrobić ;) Polecam zbieranie różnych ciekawych (i z pozoru nudnych) zdjęć koni na dysku, nigdy nie wiadomo, kiedy i które się przydadzą - sama mam ponad 13 giga (*ekhmekhm*ponad 55 tys. fotek*ekhmekhm*) :P
Avatar użytkownika
Aon-Adharcach
Założycielka
 
Posty: 2943
Dołączył(a): 5 lis 2011, o 14:47
Lokalizacja: Blackridge, Szkocja

Re: Customy Promm

Postprzez Rey3625 » 18 paź 2016, o 20:56

Ooo właśnie o to mi chodziło, jednak sama nie umiałam podać co mi nie pasuje :P
i killed my old self but new me isn't much better
Avatar użytkownika
Rey3625
Pasjonata
 
Posty: 212
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 15:47
Lokalizacja: Rzeszów
Posiada modeli: 0

Re: Customy Promm

Postprzez Promm » 18 paź 2016, o 21:24

Silver Unicornis napisał(a):Ogólnie zawsze dobrze jest mieć zdjęcia, na których warto się wzorować


Zdjęć mam mnóstwo i zawsze z nich korzystam, co zresztą napisałem wyżej. Widzę, gdzie zrobiłem błąd, nie przemieściłem odpowiednio stawu, ale to nie kwestia zgięcia nóg tylko ustawienia biodra w zły sposób - przez co nie grało ze zgięciem nogi. Jak mówią; tylko ten co nic nie robi; nie robi błędów. Pójdzie do poprawki. :)

Natomiast co do przedniej lewej nogi, to akurat się nie zgodzę. Przeglądam cały zbiór zdjęć z rodeo - w takiej pozycji i zbliżonej, i akurat to mi pasuje. u niektórych koni łokieć trochę sterczy w dół, a u innych nawet mocno się nie zarysowuje. Jeśli jestem w błędzie to w nim pozostanę, ale akurat właśnie ze względu na te nogi przednie wybrałem Sama do tej przeróbki kierując się zdjęciami, więc tak zostanie. Myślę, że to może być kwestia momentu przeniesienia ciężaru w chwili obracania całego korpusu. W momencie dawania kroku kończyna się wyciąga, łopatka pracuje i łokieć się przesuwa w dół, ale przy przeniesieniu ciężaru, koń "opada" obracając się i łokieć cofa się w górę. przynajmniej tak mi to wygląda na filmach z ujeżdżania w corralach i z rodeo.

Generalnie to pierwszy Breyer, i w ogóle pierwsza figurka kolekcjonerska, jaki przerabiam - muszę jeszcze poznać cechy tworzywa i dowiedzieć się co mogę, a czego nie mogę z nim zrobić. Poza tym trzeba też zmienić masę dwuskładnikową, bo widzę, że wamod średnio współgra z plastikiem breyerów; trzeba będzie wrócić do magic sculp. Także myślę, że z figurki na figurkę powinno być lepiej.

Rey3625 napisał(a):Jaką maśc planujesz?

Zastanawiam się. Może bułany, choć widzi mi się bardziej myszaty z pręgą na grzbiecie, czarnymi nogami i białą odmianą na całym pysku.
Avatar użytkownika
Promm
Doświadczony kolekcjoner
 
Posty: 291
Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 22:43
Lokalizacja: Gdańsk / Sopot

Re: Customy Promm

Postprzez Promm » 20 paź 2016, o 10:09

No i poprawione. Prawa noga bardziej przykurczona niż lewa. I oczywiście robione wg zdjęcia. ;)
Przy okazji trochę jeszcze podłubałem przy ogonie i grzywie.

Jest jak jest, inaczej już nie będzie, bo ruszam w kierunku dioramy.
Ogólnie jestem zadowolony, choć zapewne znajdziecie jeszcze sporo minusów :D Jednak ponieważ; primo: nie jestem rzeźbiarzem (nawet jednej lekcji w tym kierunku nie odebrałem) i, secundo: to pierwsza taka figurka na bazie Breyera, gdzie ingerowałem totalnie w sculp - efekt i tak przeszedł to czego się spodziewałem ;)
Ostatnio edytowano 5 lis 2018, o 14:31 przez Promm, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Promm
Doświadczony kolekcjoner
 
Posty: 291
Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 22:43
Lokalizacja: Gdańsk / Sopot

Re: Customy Promm

Postprzez krysiek1108 » 20 paź 2016, o 10:54

- Moim zdaniem jest świetnie, jednak ja osobiście nie przywiązuję aż tak wielkiej wagi do detali anatomicznych, bardziej do ogólnej "estetyki" modelu. :D
Gdy Cię nęci wiatru dotyk , zmień samochód na motocykl .
Avatar użytkownika
krysiek1108
Stary wyjadacz
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 28 cze 2012, o 16:21
Lokalizacja: Gdynia

Re: Customy Promm

Postprzez Zafira » 20 paź 2016, o 15:54

*zbieram szczękę z talerza*

To jest po prostu genialne :D.
Instagram :wink:
@zafira.kp
@kajography
Blog
http://modelekoni.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Zafira
Doświadczony kolekcjoner
 
Posty: 379
Dołączył(a): 3 lip 2015, o 17:11
Lokalizacja: Kraków
Posiada modeli: 0

Re: Customy Promm

Postprzez Patrycja » 20 paź 2016, o 20:08

Nadal te anatomiczne sprawy coś tam lekko... Ale już mniej na pewno niż było. Już nie oglądając się na te pierdołki to całość bardzo mi się podoba ;) bardzo jestem ciekawa jak będzie wyglądał w kolorach!
Avatar użytkownika
Patrycja
Znawca
 
Posty: 713
Dołączył(a): 19 gru 2014, o 20:09
Lokalizacja: Toruń

Re: Customy Promm

Postprzez jestemnikko » 20 paź 2016, o 21:31

Mi się te tylnie nóżki wydają być za bardzo wygięte w łuk, szczególnie prawa. Tak, jakby tam zamiast kości była guma. :mrgreen: Ale biorąc pod uwagę, że to Twoja pierwsza praca tego typu - niesamowitości i tak!
_________________
"(...)
- Nie miałem pojęcia, że konie potrafią mówić - wyznał w końcu.
- Oczywiście, że potrafią.
- Nigdy wcześniej nie słyszałem, żeby mówiły.
- Może żaden nie miał ci nic do powiedzenia."
Avatar użytkownika
jestemnikko
Doświadczony kolekcjoner
 
Posty: 480
Dołączył(a): 2 cze 2016, o 19:36
Lokalizacja: Puławy, lubelskie.
Posiada modeli: 82

Re: Customy Promm

Postprzez Promm » 20 paź 2016, o 23:56

To jest kwestia problemów z masą wamodu, źle się łączy z tworzywem breyera. Dlatego muszę wrócić do magic sculp, która rozprowadzana jest wodą, a nie alkoholem. Kości są proste - prostych elementów nie wyginałem. Ale masa przy schnięciu źle się rozprowadza. Być może przed ostatecznym malowaniem jeszcze ja poprawię normalnie albo na gorąco. Ale jej własności chemiczne są kiepskie. Niestety lokalnie nie mogłem dostać nic lepszego. Do kolejnych projektów już planuję co innego. :)

EDIT:

Po kilku doświadczeniach z proporcjami masy (żeby lepiej łapała do wąskich powierzchni kończyn) oraz różnymi sposobami odtłuszczania powierzchni - udało mi się poprawić przyczepność masy wamod do plastiku breyera i własności tej masy.

Dzięki temu mogłem trochę dopracować nogi. Jeszcze dziś może mi się uda wrzucić fotki.
Avatar użytkownika
Promm
Doświadczony kolekcjoner
 
Posty: 291
Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 22:43
Lokalizacja: Gdańsk / Sopot

Re: Customy Promm

Postprzez Promm » 21 paź 2016, o 17:05

Jak to zawsze bywa; początki są trudne, ale to już wersja ostateczna. :)
W tej chwili ma położony kolor bazowy, więc koniec poprawek - już nie jest szary i zaczynamy dalszą zabawę.
Ostatnio edytowano 5 lis 2018, o 14:32 przez Promm, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Promm
Doświadczony kolekcjoner
 
Posty: 291
Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 22:43
Lokalizacja: Gdańsk / Sopot

Re: Customy Promm

Postprzez Annn » 21 paź 2016, o 17:39

Oo, fajnie, że poprawiony! Teraz wygląda lepiej.
Ty się serio powinieneś zastanowić nad robieniem i sprzedawaniem, dużo byś zarobił! :)
http://annshorsepassion.blogspot.com - zapraszam na mojego bloga!
Avatar użytkownika
Annn
Znawca
 
Posty: 590
Dołączył(a): 3 gru 2015, o 17:26
Posiada modeli: 30

Re: Customy Promm

Postprzez Ana » 22 paź 2016, o 10:35

Bardzo ciekawa poza i super pomysł na custom!
Od razu zdecydowałeś się na niezwykle skomplikowany i dynamiczny ruch. Jak na pierwszy drastic custom uważam że wyszło to bardzo fajnie. Anatomicznie jest trochę zgrzytów w pęcinach w tylnych nogach oraz w mięśniach zadu (zwłaszcza widać to patrząc z tuły), ale to też kwestia tego jak bardzo jest to skomplikowana poza. Trudno jest znależć zdjęcia pod wszystkimi kątami a pozatym często ta poza na zdjęciach jest ukazana z jeźdźcem co trochę przeszkadza. Ponadto myślę że konie to jedne z najtrudniejszych zwierząt do rzeźby, a jeszcze w takiej pozie, myślę że nawet bardzo doświadczeni rzeźbiarze mieliby trudność ująć tę pozę perfekcyjnie. Z innych rzeczy: Lewa łopatka w połączeniu z przednią nogą też nie jest do końca dobrze ukazana (układ mięsni sie nie zgadza) i być może szyja jest ciut za długa. Ale troszeczkę może za bardzo się czepiam, sama nie odważyłabym się pewnie na ukazanie takiej pozy w rzeźbie! Jestem bardzo ciekawa jak będzie wyglądał popomalowaniu :)

Jeśli chodzi o pęciny to możę zrobię rysunek w photoshopie żeby pokazać o co mi chodzi, to może Ci pomóc w przyszłych pracach bo rozumiem że w tej rzeźbie już nic nie zmieniasz. :)

Duże gratulacje tak fajnego customu! :)
Avatar użytkownika
Ana
Stary wyjadacz
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 15 lis 2013, o 17:43
Lokalizacja: Utrecht, Holandia

Re: Customy Promm

Postprzez Promm » 22 paź 2016, o 12:02

Ana napisał(a):Jeśli chodzi o pęciny to możę zrobię rysunek w photoshopie żeby pokazać o co mi chodzi, to może Ci pomóc w przyszłych pracach bo rozumiem że w tej rzeźbie już nic nie zmieniasz. :)


Dziękuję.
Tak jak napisałem; nie jestem rzeźbiarzem i nawet nie myślę o takich aspiracjach, choć pewnie w końcu spróbuję zrobić własny scratch built.
Co do zadu, jedyne zdjęcia takiej pozycji są dostępne właściwie tylko z rodeo lub z westernów w scenach ujeżdżania koni w corralu. Tak więc nie znalazłem zdjęcia bez jeźdźca, choć zgromadziłem koło setki fotek. Inna sprawa, że tu docelowo będzie jeździec, więc w sumie nie powinno to źle wyglądać.

W przypadku pęcin sprawa jest trudniejsza - ja nie robię tu rzeźby, gdzie decyduje się o ilości materiału i wygenerowanym kształcie; to co mnie ogranicza to własności bazowego materiału, a nim jest tworzywo breyera. Już teraz trochę je poznałem i mam nadzieję, że jego obróbka w przyszłości będzie mi lepiej wychodzić, ale też nie spodziewam się od razu fajerwerków ;)
Tutaj pęciny mogą wyglądać zbyt sztywno lub "kwadratowo" ale tym razem nie udało mi się uzyskać lepszego kształtu. Po wygięciu na gorąco formuje się kształt masą - problem w tym, że nie można jej dać zbyt dużo, bo wówczas wszystko byłoby za grube. A przy mniejszej ilości masa słabiej przylega do tworzywa, gorzej się ją obrabia. Po kilku doświadczeniach mam już lepsze sposoby na łączenie masy z plastikiem więc być może obróbka też wyjdzie lepiej.

Z łopatką jest taki problem, że na zdjęciach, które znalazłem - w zasadzie nie widać zarysowanych mięśni albo zbyt słabo - mimo, że udało mi się znaleźć zdjęcia z rodeo w pozycji praktycznie identycznej. Tu w modelu mięśnie są dość mocno zarysowane. Zastanawiałem się nawet nad wygładzeniem ich masą ale doszedłem do wniosku, że nie będę przesadzał. To nie jest model anatomiczny, ja nie robię tego na jakiś konkurs pod ocenę, a dla własnej przyjemności i większość ludzi, którzy to zobaczą jest laikami w kwestii końskich mięśni :) Innymi słowy, nie zgłębiam aż tak końskiej anatomii.

Natomiast długości szyi nie zmieniałem w ogóle, nie jest ani trochę wyciągnięta. Może to wrażenie na zdjęciach, choć figurka Sam Breyera ma dość długą szyję już w oryginale.
Avatar użytkownika
Promm
Doświadczony kolekcjoner
 
Posty: 291
Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 22:43
Lokalizacja: Gdańsk / Sopot

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Customy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron