Regulamin forum

Każdy użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu.
Ostatnia aktualizacja: 23.02.2012

Moderatorzy: Capricorn, Fafii

Regulamin forum

Postprzez Aon-Adharcach » 9 lis 2011, o 17:48

Regulamin obowiązuje wszystkich użytkowników forum, bez wyjątku.

Administracja zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie. W razie zaistnienia takowych, użytkownicy zostaną o tym poinformowani.



I. Zasady ogólne

1. Zanim założysz nowy temat, sprawdź, czy nie istnieje już taki sam lub podobny. Opcja "Szukaj" nie gryzie.
Zakładając nowy temat, staraj się, żeby tytuł był zwięzły i treściwy. Unikaj tytułów w stylu "Potrzebna pomoc" - nie mówią one prawie nic o jego treści. Pamiętaj, żeby nowy temat znajdował się w odpowiednim dziale.

2. Jeśli chcesz coś napisać, postaraj się, żeby Twój post wnosił coś do tematu. Wypowiedzi w stylu "Zgadzam się" czy "Ech", bądź składające się głównie z emotikon będą usuwane i traktowane jako nabijanie postów.

3. Emotikony służą do urozmaicenia treści posta i do wyrażania emocji, nie nadużywaj ich.

4. Staraj się pisać na temat. Drobne dygresje są dopuszczalne, ale ciągnięcie i drążenie tzw. offtopa nie jest mile widziane.

5. Sprawy prywatne załatwiaj przez Prywatne Wiadomości lub poza forum, korzystając z innych sposobów komunikacji (e-mail, komunikatory, itd.). Forum to miejsce dyskusji, nie kłótni. Nie prowokuj innych użytkowników, staraj się nie wdawać w zaistniałe spory.

6. Traktuj innych z szacunkiem, nie wyzywaj i nie obrażaj nikogo.

7. Kilka zasad dotyczących języka:
- Na forum nie jest włączona cenzura, jednak wulgaryzmy nie będą akceptowane.
- Nie pisz WIELKIMI LITERAMI - w internecie jest to traktowane jako krzyk, poza tym zakłóca to czytelność wiadomości.
- Piszemy w języku polskim, staraj się przestrzegać zasad ortografii i interpunkcji - drobne błędy zdarzają się każdemu i są dopuszczalne, jednak nagminne łamanie/ignorowanie zasad języka polskiego nie będzie akceptowane. W razie problemów sprawdzaj poprawność swoich postów w Wordzie lub zainstaluj przeglądarkę ze słownikiem (np. Mozilla Firefox lub Opera).

8. Jedna osoba może posiadać jedno konto. W sytuacji, gdy z jednego komputera korzysta więcej niż jeden użytkownik, należy poinformować o tym Administrację.
W razie chęci zmiany nicku należy zwrócić się w tym celu do Administracji.

9. Obowiązuje zakaz reklamowania stron komercyjnych.
Jeśli chcesz zareklamować swój blog/stronę lub forum, możesz zrobić to w dziale "Reklamy i linki".

10. Obowiązuje absolutny zakaz zamieszczania grafik oraz linków o treści obraźliwej (np. pornografia, treści rasistowskie), mogących urazić czyjeś uczucia np. religijne, czy propagujących przemoc.

11. Jeśli chcesz dodać grafikę znalezioną w internecie (której autorem nie jesteś) koniecznie podaj źródło, czyli link do strony strony, na której ją znalazłeś. Umieszczenie grafiki bez podania źródła może zostać uznane za kradzież własności intelektualnej!
Wyjątkiem są ogólnodostępne zdjęcia producenta danych modeli (zdjęcia promocyjne) oraz grafiki własnego autorstwa.
Google Grafika nie jest źródłem! Jeśli chcesz podzielić się grafiką znalezioną w ten sposób, kliknij link "Witryna z tym zdjęciem" po prawej stronie wyszukanego obrazka. Dopiero te stronę możesz podać jako źródło.
Podanie źródła jest obowiązkowe także, gdy zamieszczasz artykuł znaleziony w internecie lub jego fragment.

12. Nie umieszczaj na forum bardzo dużych grafik. Mogą one spowolnić prace forum - pamiętaj, że nie każdy ma szybkie łącze. Jeśli chcesz podzielić się dużym obrazem, umieść jego miniaturę lub link do niego.
Staraj się również unikać jednoczesnego dodawania większej liczby grafik. To również spowalnia prace forum. Jeśli koniecznie chcesz zamieścić dużą liczbę grafik jednocześnie, również stosuj miniatury lub linki.

12.B. Jeśli cytujesz post, w którym znajdują się grafiki, lub cytujesz konkretną grafikę, żeby się do nie odnieść, umieść w cytacie sam link. Np.:
Oryginalny post:
Komentarz do poniższego obrazka.
Obrazek


Odpowiedź z cytatem:


13. Konta użytkowników, którzy nie napisali żadnego posta w ciągu 60 dni od rejestracji będą usuwane.

14. W przypadku, gdy użytkownik sam zdecyduje się usunąć konto, jest on zobowiązany powiadomić Administrację. Konto zostanie trwale usunięte, gdy po upływie 7 dni użytkownik potwierdzi swoją decyzję.

15. Kolory czerwony i zielony są zarezerwowane dla Grupy Porządkowej.



II. Zasady dotyczące avatarów i podpisów

1. Maksymalne wymiary avatara to 130 pikseli (szerokość) na 150 pikseli (wysokość).

2. W podpisie może znaleźć się maksymalnie 1 pozioma grafika. Nie przesadzaj jednak z jej rozmiarem (oraz z rozmiarem podpisu ogólnie). Podpis nie powinien odwracać uwagi od właściwej treści posta.



III. Zasady przyznawania ostrzeżeń

1.
Osoba popełniająca drobne wykroczenia (np. offtopowanie) otrzymuje upomnienie w postaci komentarza pod postem lub wiadomości PW. Jeśli mimo to sytuacja się powtarza, przyznaje się pierwsze ostrzeżenie.

2. W przypadku poważniejszego łamania regulaminu (np. wulgaryzmy, niedozwolone treści) użytkownik dostaje ostrzeżenie bez żadnego upomnienia. Jego wartość zależy od przewinienia.

3. W przypadku, gdy suma wartości ostrzeżeń wyniesie 3, użytkownik otrzymuje zakaz pisania na forum. Gdy wyniesie 4 lub więcej - użytkownik zostaje zbanowany.

4. Ostrzeżenia nie wygasają samoistnie, mogą jednak zostać usunięte, gdy zachowanie użytkownika ulegnie zauważalnej poprawie.
Avatar użytkownika
Aon-Adharcach
Założycielka
 
Posty: 2943
Dołączył(a): 5 lis 2011, o 14:47
Lokalizacja: Blackridge, Szkocja

Powrót do Regulamin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość